2007/06/27

Bäst på Hultsfred

Hultsfred var trevligt trots en del missade band sista kvällen eftersom det regnade. Sedan är det som det alltid är på festivaler förutsättningar för ljud och ljus är aldrig riktigt bra men det får man ta. Det bästa jag lyckades se på festivalen var följande artister.

Säkert
Annika Norlin kan charma precis vem som helst! När hon gör det på svenska med Säkert istället för på engelska som Hello Saferide så blir det ännu tydligare. Bra låtar och mycket publik varav de flesta hade gjort vad som helst för Annika efter konserten.

Asha Ali
Jag har lyssnat lite på Asha Ali och tycker att det är sjyst musik men som inte berör mig jättemycket det är bra men jag vill gärna ha en dimension till. Detta gav Asha Ali mig när jag i en halvtom teaterlada fick bevittnade en tjej som kan gå hur långt som helst. Det går inte att ogilla den glädje och välbehag som Asha Ali sprider med sitt band.

Boys Noize
Där överhypeade Justice misslyckades klarade sig tyska Boys Noize betydligt bättre. Även om teaterladan inte alls passar som lokal för klubbmusik som detta så blir det tokbra drag! Det var extas från start till slut och svettigt värre. Se till att ladda hem Boys Noizes remix på Feist låt My Moon My Man.

Wolfmother
Wolfmother var ett av de banden som jag var mest sugen på att se vid årets festival. Jag blev definitivt inte beskiken. Med en av de senaste årens bästa rockskiva, Wolfmother, i bagaget intog Australiensarna i Wolfmother pampasscenen för att rocka som om idag var igår och igår var 1970. När de drog igång hitten Woman så var min kväll gjord!

Inga kommentarer: